• Program Poznaj Polskę

• w 2021 r. 15 000 zł na zorganizowanie trzydniowej wycieczki edukacyjnej do Warszawy,
        • w 2021 r. 5 000 zł na zorganizowanie jednodniowej wycieczki edukacyjnej do Gdańska,
        • w 2023 r. 15 000 zł na zorganizowanie pięciodniowej wycieczki edukacyjnej do Krakowa,
        • w 2023 r. 5 000 zł na zorganizowanie jednodniowej wycieczki edukacyjnej do Płotowa i Wdzydz Kiszewskich.
    • Wycieczka do Warszawy w ramach programu Poznaj Polskę

W 2021 r. pozyskaliśmy 15 000 zł dofinansowania z ministerialnego programu Poznaj Polskę na wycieczkę edukacyjną do Warszawy.

Uczniowie klas 4-8 w ciągu 3 dni spędzonych w Warszawie zrealizowali 6 punktów edukacyjnych. Pierwszego dnia wycieczki zwiedzili: Zamek Królewski, Stadion Narodowy oraz Centrum Nauki Kopernik. Drugiego dnia byli w: Muzeum Powstania Warszawskiego, Łazienkach Królewskich, pod Sejmem, przy autentycznym fragmencie muru Getta Warszawskiego oraz w Pałacu Kultury i Nauki. Trzeci dzień poświęcili na zwiedzanie historycznego zespołu miasta Warszawy z traktem królewskim. Swą wyprawę zaczęli od pomnika Mikołaja Kopernika, przy którym przypomnieli sobie treść lektury „Kamienie na szaniec”. Stamtąd przeszli Nowym Światem pod Grób Nieznanego Żołnierza i do Ogrodów Saskich. Następnie udali się na Plac Zamkowy i Stare Miasto, gdzie zrobili sobie zdjęcie pod pomnikiem Syrenki Warszawskiej oraz przy Pomniku Małego Powstańca. Na koniec udali się do ogrodów na dachu Biblioteki UW, gdzie pożegnali się z Warszawą i jej zabytkami.

Wszyscy uczniowie byli bardzo zadowoleni z możliwości wyjazdu na wycieczkę. Mają nadzieję, że niedługo będą mogli ponownie POZNAĆ POLSKĘ.

• Wycieczka do Gdyni i Gdańska w ramach programu Poznaj Polskę

W 2021 r. pozyskaliśmy 5 000 zł dofinansowania z ministerialnego programu Poznaj Polskę na wycieczkę edukacyjną do Gdyni i Gdańska, na którą w listopadzie bieżącego roku pojechali uczniowie z klas 1-3.

W Centrum Nauki Experyment w Gdyni wzięli udział w atrakcyjnych zajęciach pn. „Bakterie&spółka”. W czasie tych zajęć mogli m.in.: obejrzeć bakterie pod mikroskopem, poznać różnicę między bakteriami a wirusami oraz doświadczalnie zbadać zależność pomiędzy higieną dłoni a rozprzestrzenianiem się bakterii i wirusów. Następnie zwiedzili wystawę naukową, gdzie mieli możliwość namacalnie poznać wiele praw rządzących naszym życiem. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Gdańska. Uczniowie przeszli długą trasę, wysłuchując ciekawostek o najważniejszych budowlach i miejscach w Gdańsku. Wielu z nich dzielnie walczyło również w konkursach organizowanych po trasie przez panią przewodnik. Swoją przygodę rozpoczęli pod Zieloną Bramą. Następnie przeszli wzdłuż Motławy, gdzie mijali liczne bramy wodne, m.in. Żurawia. Bramą Mariacką dostali się na ulicę prowadzącą bezpośrednio do Bazyliki Mariackiej, najwyższej na świecie ceglanej świątyni. Traktem Królewskim doszli do Złotej Bramy, a przez ulicę Długą do gotycko-renesansowego Ratusza Głównego. Na Długim Targu spędzili chwilę przed Dworem Artusa i słynną fontanną Neptuna.

Wszyscy uczniowie byli bardzo zadowoleni z możliwości wyjazdu na wycieczkę. Mają nadzieję, że będą mogli jeszcze nie raz POZNAĆ POLSKĘ.

• Wycieczka do Krakowa w ramach programu Poznaj Polskę

W 2022 r. pozyskaliśmy 15 000 zł dofinansowania z ministerialnego programu Poznaj Polskę na wycieczkę edukacyjną do Krakowa.

W dniach 26.10 - 30.10.2022r. uczniowie klasy VII i VIII w ramach programu Ministerialnego "Poznaj Polskę" pojechali na wycieczkę do Krakowa.
      Kraków wraz z Panią Przewodnik przywitał Nas ciepłą i słoneczną pogodą.
      Pierwszego dnia spacerowaliśmy po Kazimierzu, starej dzielnicy żydowskiej, wieczorem udaliśmy się do Galerii Krakowskiej.
      Planty - to właśnie od parku miejskiego, który otacza Stare Miasto - rozpoczęliśmy Nasz drugi dzień wycieczki po Krakowie.
      Następnie odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego, Zamek Królewski, Katedrę oraz dzwon Zygmunta na Wawelu.
      Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy było Muzeum Narodowe w Sukiennicach oraz Kościół Mariacki. Wieczorem relaksowaliśmy się w Kinie 7D.
      Trzeci dzień Naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wysłuchania hejnału mariackiego na Rynku Krakowskim.
      Następnie udaliśmy się pod powierzchnię Rynku pomiędzy Sukiennicami a kościołem Mariackim, gdzie na głębokości kilku metrów kryje się prawdziwy skarbiec wiedzy o przeszłości Krakowa.
      Odwiedziliśmy, także Dom Jana Długosza.
      W pięknej słonecznej aurze udaliśmy się na Kopiec Kościuszki - jeden z pięciu kopców krakowskich, poświęcony Tadeuszowi Kościuszce.
      W ostatni dzień Naszej wycieczki, udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce.
      Popołudniu, spacerując jesienną aurą dotarliśmy do Okna Papieskiego oraz do Bazyliki Franciszkanów św. Franciszka z Asyżu. Zobaczyliśmy, także Uniwersytet Jagielloński.
      Na koniec Naszej wycieczki kupiliśmy pamiątki w Sukiennicach i pożegnaliśmy Rynek Krakowski pamiątkowym zdjęciem.

• Szkoła Podstawowa w Starkowie, ul. Starkowo 10
      • tel./fax (059)8580077
      • Szkoła Podstawowa Im. Zjednoczonej Europy w Starkowie ul. Starkowo 10, 77-235 Trzebielino Poland